UYKU-SUZ-LUK

Ailemin bana anlattığına göre daha küçük yaşlardan beri uyku düzenimle ilgili problemim varmış. Gecenin 4'ünde kalkıp lego oynarmışım söylediklerine göre. Bana göre her şey doğumumdan sonraki altı ayla alakalı. Çok gazım olduğu için 6 ay boyunca geceleri uyutmamışım bizimkileri. Sonra da uyku düzenim kaymış olmalı ya da benim bünyenin işleyişi farklı, iç saatim 24 değil de 28 filan sanırım. Yoksa çekilecek çile değil bu, neden düzelmek istemeyeyim ki? Belki ben de her normal insan gibi gece uyuyup gündüz makul bir saatte kalkıp günü yaşamak istiyorum ama olmuyor. Bir de uykuyu fazlaca seviyorum, bıraksan her gün 12 saat rahat uyurum. 15'i bile zorlarım...

Zamanında çok denedim o düzene sahip olmak için hem de baya bi denedim, ilköğretim ve lise yıllarında bi düzene sahip olmak şarttı, hafta içi her gün sabahın köründe kalkılıyordu çünkü. Tüm gün uyanık kalınca da gece yatıp uyuyabiliyordum erkenden ama o zamanlar bile memnun değildim ben halimden. Derslerde uyuduğum zamanları hatırlıyorum, hiç de az değiller. Hayvanlaşıp 4 ders uyuduğumu bilirim.

Sonra üniversiteye geçince bi de baktım ki asıl ben geri gelmiş. Gece uykusu haram bana resmen, bi gün de yatayım 11-12 gibi uyuyayım desem yine de 3'e kadar dönerim yatakta, kalkar kalkar tekrar yatarım, zehir olur o gece bana. Ben de o yüzden yatmıyorum erken filan, biliyorum başıma gelecekleri. Çok yorgun olduğumda uyurum erken o kadar. Buna bağlı olarak kalkma saatlerim de saçma sapan oluyor. Bir de ders saatlerim çok düzensiz, sıkıyosa uykun düzenli olsun. Geçicen o işi...

Şimdi hazır Rusya'ya gelmişken, her gün dersler aynı saatteyken tekrar bir deneyeyim dedim düzeni oturtmayı. Sonuçta insan isteyince yapar, kendini zorla alışırsın, sende bitiyor olay di mi? I ıh o da olmuyormuş. Erken kalkmaya alıştım, kalkabiliyorum, ayılabiliyorum ama öğlen bir uykum geliyor bi mallaşıyorum, beynim duruyor resmen. Her gün 2 saat öğlen uykusuna yatar oldum. Geceleri mi? 2'de yatıyorum şanslıysam 3 gibi olmadı 4-5 gibi dalıyorum uykuya. Öğlen uykusuna yatmamayı da denedim belki uyurum diye o da olmadı, geceleri ayılıyorum resmen. Offf ne çok derdim varmış...

Ben kabullendim artık, böyle gelmiş böyle gidecek. Ben böyleyim. Zamanında zayıflığım için gittiğim doktorun da söylediği gibi mevlam beni böyle yaratmış bence. Sen de gece yaşa herkes gündüz takılıyor senin gibiler de lazım demiş bana. Kader, kısmet...

0 yorum:

Yorum Gönder

Return top